Lättnad

Har mått skit dåligt dom senaste dagarna.
Har väntat och väntat på ett samtal.
Trott att något hade hänt, vilket det har men det var inte såå allvarligt som jag trott!
Men det kunde ha varit så.
Jag hoppas att det kommer något positivt ur det negativa nu iallafall =S
Det är fasiken inte lätt att vara varken här eller där..men tror ändå att vi här ute har det något jobbigare.

En hel del planer senare fram i litet är det iallafall..En lååång resa kommer det bli ;0)
Minst 1 månad!!
Tror att det blir Brasilien igen, weeii..
Äälskar landet, folket är något av dom trevligaste jag mött, men tyvärr en mycket stark baksida.
Vi bodde på en tvär gata till Copacabana, många handikappade som gick på sina bara knän för att få pengar eller mat! Minns när Jonny och Nicole köpte en varsinn hamburgare och tog sin förta tugga då stod 2 pojkar i Nicoles ålder, 6 år och sa att dom var hungriga och drog i Jonnys kläder och nästan grät.
Så dom fick maten och vart såå glada att dom skuttade därifrån.
Jag tyckte det var så jobbigt att gå förbi så vi fick ta omvägar för att komma dit vi ville.
Sista dan packade vi ner all mat vi hade hemma, välling (jeacy var 2-3år då) blöjor, kläder, skor, shampoo, tvålar osv. Jag gick ner till stranden där jag visste att det fanns ensamma mammor med nyfööda barn och äldre. dom sov under palmerna som skydd för solen. Jag han knappt komma fram förän dom visste vad jag ville så barnen sprang fram till mig och tog alla påsar och ropade TACK!!! Obrigado...

Vi åker nog lite mer norr denna gång för jag ska uppfylla min dröm med att få bada med delfiner =)


God natt på er och inatt ska jag faktiskt sova!! Hoppas jag ...  kram




Kommentarer
Postat av: hanski

Vad fint av er att göra så! Tänk om alla resenärer gjorde som ni gjorde... Fatta att det är så stora kontraster på fattigdom o rikedom i vissa länder... Hoppas du kommer iväg dit o kan simma med delfiner , det är ju inte fel... Fast akta dig de vilda kan vara lite lyriska speciellt om de har ungar haha... kraam på dig

2010-03-26 @ 09:48:16
URL: http://challenges.blogg.se/
Postat av: mia

Hej Hanna =) Så sant så... Delfinerna kommer att ÄLSKA mig <3 ha ha

Puss

2010-03-26 @ 09:57:16
URL: http://minarosorochjag.blogg.se/
Postat av: lotta

åh vad fint !!

Du borde ha bättre karma än så här min vän ;)



<3

2010-03-26 @ 11:13:29
URL: http://undressed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0